Još jednom, svakoj budali poput tebe koja ne vidi biciklistu koji se kreće brzinom od 15-20 km/h treba oduzeti dozvolu, jer ste nesposobni za vožnju. Neko možda iz drugih razloga, a ti očigledno usled staračke senilnosti - samo bi dementni penzoš u 2020. godini drečao o 'brzincima' kao da su svemirski brodovi. Otuda i to laprdanje o Rumenačkoj, očigledno ti je tvoja parcela tamo mnogo na pameti.
Alo, iza ili ispred rešetaka, jel ti kontaš razliku u brzini kretanja pešaka i bicikla, naročito ako je potonji neki brzinac a vozač "naložen"?!?
Ako ne kontaš, ja odoh kod sudije a ti u Rumenačku, žali se Njutnu zašto je to tako.
Dečko neuki, ako preko prelaza ide biciklistička staza, biciklisti je koriste da voze preko njega i ne postoji propis koji kaže suprotno. Ako TI nisi sposoban da vidiš biciklistu koji se kreće do 20 na sat, to je zato što nisi usporio na pešačkom, čime si već u prekršaju, ili nisi sposoban da uočiš biciklistu na vreme, što znači da nisi sposoban za vožnju. To je kraj diskusije, a ostatke su tvoje paćeničke priče o tome kako si jači za volanom koje se obično završe plakanjem iza rešetaka.
Mastodonte zakonodavni, bicikl se preko pešačkog prelaza gura. Prestaješ da budeš vozač bicikla i postaješ pešak. Znaš zašto? Zato što vozač automobila pešaka koji se kreće brzinom hoda može da vidi i mora da propusti. Biciklistu koji se zaleti u nekoj 18 brzini na njegovom super-mega-giga nabudženom bajsu vozač NE MOŽE da vidi i odreaguje na vreme - pričam iz iskustva, na žalost.
Ako želiš da učestvuješ u saobraćaju na putu, uslov mora da bude isti vozio poniku, skuter, auto ili SUV od dve i po tone. Postoje jasna saobraćajna pravila kako biciklista može da učestvuje u saobraćaju na putu. Provlačenje i prelazak malo na put, malo na stazu, malo na pešački ne spada u ta pravila. A ista se uče ulaskom u "krdo" vozača.
Plus, dokle god se držim Njutnovog zakona, šta god da mi se desi, iz toga ću izaći. Ti se drži ljudskih zakona kod sudije pa iz Rumenačke BB izaći nećeš.
Da se išta pitam, propisao bi maksimalni transmisioni odnos koji bicikl može da ima bez da se vozi bez dozvole. Kao što je nekad bilo kad sam bio klinac - "muški" i "ženski" bicikl, ponika i BMX. Hoćeš "brzinac", izvoli na polaganje kao za motor.
Pre svega kazniti bicikliste koji ne koriste kočnice već izbegavaju pešake na pešačkim prelazima dok oni voze po kolovozu. OVO BAS NISAM NAJBOLJE SHVATIO
Kazniti bicikliste koji telefoniraju u toku vožnje. APSOLUTNO SE SLAZEM
Kazniti bicikliste koji se zaleću u pešake na biciklističkim stazama (uspori, zazvoni, vikni "Alooo!" ali ne zaleći se u čoveka). BICIKLISTI SE NE ZALECU VEC VOZE A PESACIMA JE KRETANJE STAZOM ZABRANJENO
Kazniti bicikliste koji ne koriste ruke da obaveste druge učesnike u sabraćaju o promeni pravca kretanja.APSOLUTNO SE SLAZEM
Kazniti bicikliste koji ne koriste osvetljenje prednje i zadnje.APSOLUTNO SE SLAZEM
Kazniti bicikliste... ima toga još...APSOLUTNO SE SLAZEM I SAM BI MNOGO TOGA DODAO
naprimer u Maksima Gorkog na pesakom prelazu balavac od 14 god vozi na jednom tocku po ugledu na motorase sa miseluka , slusalice u usima uobicajena stvar, "saputnik" na volanu! itd do sutra da nabrajam
Isto se ponašam i u kolima, i na biciklu i peške. Desna strana. Pogledaj nazad, ako treba šest puta. Telefon u ranac.
Iako se najviše smatram biciklistom pošto mi je to jedino prevozno sredstvo kad sam u NS, komotno mogu da kažem da Novosađani nemaju ni zadovoljavajuću manuelnu spretnost za vožnju bicikla(kao da voze fotelju), a o pešacima ne mogu ni da razgovaram. To čas prelazi sa biciklističke staze na trotoar, pa se vraća, pa kontemplira, i biciklisti i pešaci. Automobili su meni ovde još i najmanji problem, mnogo pažljiviji i obazriviji od prethodne dve grupe, tu i tamo ulete i dižu ruku fazon nisu te videli, ne znam kako ja njih uvek vidim, logika pošto gledam, eventualno se parkiraju na biciklističku, al bože moj.
Pre svega kazniti bicikliste koji ne koriste kočnice već izbegavaju pešake na pešačkim prelazima dok oni voze po kolovozu.
Kazniti bicikliste koji telefoniraju u toku vožnje.
Kazniti bicikliste koji se zaleću u pešake na biciklističkim stazama (uspori, zazvoni, vikni "Alooo!" ali ne zaleći se u čoveka).
Kazniti bicikliste koji ne koriste ruke da obaveste druge učesnike u sabraćaju o promeni pravca kretanja.
Kazniti bicikliste koji ne koriste osvetljenje prednje i zadnje.
Kazniti bicikliste... ima toga još...
Molim? šta ti ima uopšte da si usred prelaza pa da ti se neko 'zaleće s boka', ti si dečko dužan da staneš SVAKOM na pešačkom prelazu, pa makar i da je na štulama. Jasno je da imaš vozačku pukom greškom, ali isto tako je jasno i da to neće još dugo trajati - na sreću svih, a pogotovo tebe.
Na bulevaru Evrope već danima nema rasvete ili dođe mnogo kasnije kada je već uveliko mrak, biciklisti koji nemaju svetla se bukvalno ne vide. Još jedan od problema je to što ljudi ne shvataju da je asfaltirani pravac zapravo biciklistička (treba obeležiti) a ne pešačka staza, pešačka ide okolo naokolo uz zgrade itd.
apsoutno Vas podrzavam ali apsolutno bez ironije, medjutim po nasem zakonu o bezbednsti saobracaja samo su biciklisticke trake (u Kisackoj ili M. Gorkog na pr) jednosmerne. Staze na zalost nisu i tu bi se prvo zakon morao menjati. U NS jedino na par mesta (Narodnog fronta npr.) su staze obelezene kao jednosmerne i naravno to niko ne postuje, Bulevar evrope : grad obelezio staze kao dvosmerne, nazalost , Znacima strogo zabraniti i kaznjavati guranje kolica po stazama, voznju rolera po stazama, voznju skejta po stazama,setanje kerova po pesacenje po stazama i sva druga kretanja po stazama .Elekrticnim trotinetima dozvoliti kretanje stazama i izjednaciti ih sa biciklistima, nisam njihov fan ali drugog i bezbednijeg izbora nema. Nazalost trenutno policiju aposlutno ne zanima desavanje na biciklistickim stazama,
Naravno vozačice da si u obavezi da pustiš biciklistu koji ide stazom preko pešačkog. Svuda gde je pešački presečen biciklističkom stazom, biciklista NE MORA DA SILAZI SA BICIKLA I PREGURAVA GA PREKO (većina pešačkih u gradu je takvo: Mercator, bulevari, kružni tokovi...).To je isto kao da si napisala da pešaci preko pešačkog moraju da skakuću na jednoj nozi. Ne bi bilo loše da se podsetiš pravila u saobraćaju.
ZA SVE OSTALE: Saobraćajna kultura nam je na 0! Nevezano za to da li ste pešak, biciklista, motociklista, vozač. Pogledajte samo kako retko ko (sem vozača automobila koji MORAJU) poštuju PRAVILO DESNE STRANE, nego pešaci preko pešačkog jure, sudaraju se sa onima iz suprotnog pravca (ne jednom sam imala situaciju da se doslovce sudare sa mnom koja UVEK IDEM DESNOM STRANOM), biciklisti jurcaju kao muve bez glave (takođe oni koji krše propise budu izuzetno agresivni), vozači su bezobrazni do KRAJNJIH granica. A ovi trotinetaši - e oni su tek posebna priča, pojave se niotkuda, bukvalno kao duh iz lampe i samo vam preseku put. Mislila sam da nemaju zvonce sve dok mi jedan momak, želeći da me obiđe na bici stazi, nije preventivno pozvonio.
Samo ozbiljno i kontinuirano kažnjavanje može dovesti do kakvog-takvog poboljšanja.
Opet prepucavanje vozača automobila, oešaka i biciklista...
Moj tata je uvek govorio: pamet u glavu.
I to je to.
Divljacima (a ima ih u svim grupama učesnika saobraćaja) uvek dodje kraj, kad tad, ovako ili obako.
Маните се ви закона и тих великих правила као за аутомобиле пре свега треба да се уведе закон за обавезно ношење кацига пошто су сви пуни себе као да им се ништа неће десити и мисле да кацига изгледа смешно а са повећаним бројем бициклиста не сумњам да ће бити више напуклих лобања од одбијања употребе кацига.
Ја као искусни планински бициклиста немам проблема са брзим реаговањем познавањем правила и посматрања саобраћаја око себе али молим све људе да носе кациге и да уче своју децу да их носе да не би после било нисмо знали.... Иначе ја са својим искуством и познавањем употребе екстремног облика бициклизма никада не остављам кацигу код куће и не размишљам 2 пута на потезе у саобраћају. ту где сам кренуо више не стајем. Држите очи отворене 1000%
Izvini, o kakvoj prednosti na prelazu pricas?
Kada sidje sa bicikla i gura ga, pusticu ga. Kada se svesno zalece u mene, zakon fizike. Uglavnom mi dodje do vrata i shvati da em ce me udariti bocno, meni nece biti nista, em on kriv jer je udarac sa boka. Kad smo kod Zakona. I veruj mi, kao da u sekundi shvate sta ce se desiti.
Da se ja pitam uveo bih vam i registracije. Pa placajte te staze, kao sto mi vozaci placamo putarine, akcize, parkinge. Svakako vas je sve vise, veci zahtevi, pa budi ravnopravan sa vozacem automobila.
Biciklista, motorista, vozač ili pešak.
Kad je neko kreten, retard i bahat, nije uopšte bitno šta vozi ili samo hoda.
80% biciklista ne zna osnovna pravila u saobraćaju, jer verovatno nemaju položeno za auto. Pa voze kako hoće i gde hoće.
Uvesti polaganje za bajs. Zatim kontrola i kazne i lupanje po džepu. Jedino rešenje.
Primer, mene umalo nije udarila neka gospoja na bajsu kad je htela da skrene, pa namotala bez najave bajs u levo, vozila levom stranom i mene ocesala i kaze "pa pomeri se".
Malo su biciklisti uzeli svoja vozila pa nerviraju zivcane vozace auta, koji bi da biju.Sreca, pojavili se I trotineti koje Boze sve dinner skupine, gde god I'm se vozi.Milina.
Mogao bih da se sit ispričam o ludostima u saobraćaju kojima sam bio svedok samo u prethodna dva dana. Jedno mi je na umu: nisam vlastan da regulišem saobraćaj, još manje da delim pravdu prestupnicima - mogu samo da se pridržavam propisa i "gledam glavi mesto". Šta preduzimaju oni kojima je dužnost da regulišu saobraćaj i dele pravdu?
Još gore, znači imamo krda koja su prošla 'kakvu takvu obuku' o saobraćaju, a zgražaju se što se biciklisti kreću ulicom (jer misle da je namenjena samo za automobile), ili što im zvone da se sklone sa staze, ili što koriste svoju prednost na prelazu. Neko je i takvim govedima dao vozačku. I još nešto - ko se u saobraćaju oslanja samo na Njutnove zakone, taj se brzo od toga odvikne kod sudije.
Mastodonte,
- "Krda za volanom" su prošla kakvu-takvu obuku o saobraćaju, velika većina biciklista nisu.
- automobil se vozi po putu, njime se (uglavnom) ne izvode nagla skretanja na trotoar, zelenu površinu, parking prostor, pa nazad na put, automobil ne može da se provuče između dve saobraćajne trake niti da sa puta malo skrene na pešački pa nazad. Biciklisti to rade stalno.
- namera vozača automobila je često predvidljiva i najavljena (žmigavci, štopaljke), šta će i kada će biciklista da uradi je samo njemu znano.
- automobili su daleko uočljiviji od bicikala (i motocikala).
- automobili, tj vozači istih retko kad gube kontrolu pravca jer ne održavaju ravnotežu u vožnji. Uslovni refleks je sprečavanje pada sa dvotočkaša, da li će se pritom izazvati teža nesreća je sekundarna stvar.
- i na kraju, malo Njutnovog zakona - fizika daje odgovor koji vozać će u neželjenom bliskom susretu bicikla i automobila da izvuče deblji kraj. Jedno je ne poštovati ljudske zakone, a savim drugo ne poštovati zakone fizike.
Pozz!
@Telep11.09.2020 • 11:51
Grad biciklova
"Potrebno je na svim pravcima izgraditi biciklističke staze, a uz bulevare je, pored ispravljanja džombi, potrebno i proširiti staze bar za 50%.."
I kada se sve to izgradi jel smes da se kladis da ce biciklisti opet divljati jer jednostavno takvi su.
Cini mi se da vecina biciklista leci frustracije prilikom svojih divljackih voznji.
Nije ih nimalo briga ako pri tom neko nastrada.
Vecini takvih treba prepisati terapiju i obavezno lecenje.
To mislim najozbiljnije.
@Ukletiholandjanin11.09.2020 • 12:26
Alex K
"Sve se slažem s tobom, proveo sam mnogo vremena u Holandiji i tačno razuem šta govoriš. Prvo treba da se srede sve staze i napravi još dosta novih staza kao i da bude postavljena jasna saobraćajna signalizacija ..."
A sta cemo sa kulturom ucesnika u saobracaju koja je u Holandiji svetlosnim godinama iznad nase?
S obzirom da manji ili veći deo parkiranog automobila zauzima biciklističku stazu, nemoguće je bezbedno se mimoići, tako da praktično sve jesu jednosmerne.
Voznja biciklom treba da je za uzivanje a ne za strah.Pojedini biciklisti voze kolovozom,pojedini skuterasi voze biciklistickom,trotineti voze gde stignu pesackom stazom,biciklistickom,trotoarom,auto putem u BG,jednostavno opsta nekultura se preselila i na saobracaj.Bulevarima motocklisti voze preko 100km/h.Policija niti im meri brzinu,niti buku jer svi stavljaju Akrapovic i dr.auspuhe koji povecavaju brzinu,ali i buku.Vucevic bolje da ulaze u video nadzor na bulevarima da se postave kamere za merenje brzine i kao u Francuskoj senzori sa kamerama za buku.Bar bi donekle uveli red na divljem zapadu.Policija umesto da motocikliste salje na vanredni tehnicki jer ih vecina krsi zakon sto zbog buke,teh.prepravki na motorima,zagadjenja jer skidaju katalizatore,cip tjuning,neretko neregistrovani.U Nemackoj zbog ovakvih neispravnosti kazne su do 2.000 evra.Prodjite iz pravca JGSP ka bulevaru patrijarha Pavla vozi se suludo,niko pesake ne propusta na pesackom,parkirano oko 50 vozilana sred pesacke staze celim bulevarom.Pa jel mi imamo saobrac.policiju i parking servis da pune budzet grada?
Sve si u pravu, samo prvo da resimo na bulevaru cara Lazara pijacu na biciklistickoj stazi (tezge sa prodajom cveca iz gepeka) parkirana vozila na stazi na bul. oslobodjenja kod futoske, i kulturu pesaka, da kad izadju iz autobusa, da pogledaju da li je neko na stazi a ne da izlecu.. zanima me da li bi tako stupili i na kolovoz. Ogranicenje brzine na stazi je 30 km/h. I da ne zaboravim, onu bastu pekare blize zeleznicke odakle ljudi iskacu kao kamikaze... Napisala bih jos dosta toga, ali bas iz te saobracajne nekulture sam prestala voziti bajs u NS
Sve se slažem s tobom, proveo sam mnogo vremena u Holandiji i tačno razuem šta govoriš. Prvo treba da se srede sve staze i napravi još dosta novih staza kao i da bude postavljena jasna saobraćajna signalizacija ... Kad sam se vratio u Srbiju nisam znao sta me je snaslo, haos u saobracaju...
Sve više vozača motocikala koristi biciklističke staze! Bahato i bezobrazno! Pitam se ima li ovde ikoga kome bismo se mogli obratiti povodom to problema.
Nije problem sto ih je previse, nego sto su nemarni, bahati i bezobrazni!
Ima i pesaka koji iritiraju sa setnjom po biciklistickoj i prrelaskom bulevara, na svaka tri metra neko pretrcava!
O automobilima koji ne postuju pravila i znakove, od uslovno zelenog, stajanja u desnoj traci, voznja zaustavnom na mostu, moglo bi do sutra da se prica.
Tako da sve zajedno cini jedan opasan cirkus i mnogo psovanja, a svi podjednako krivi!
Vidim puna vam usta biciklista.Morate shvatiti da ti isti što tako voze biciklove isto tako voze i auto i isto se ponašaju i kao pešaci.Znači govedo je govedo kojim god prevozom išao.Neka ih samo neka se prorede. Bolje ovako da skrljaju samo sebe na biciklu nego da ubiju još nekoga sa kolima.
dobar je dan kada je u saobraćaju najveći problem sudar dvoje biciklista
niti neka materijalna šteta niti neke povrede u odnosu na ono što se dešava sa automobilima
Nisu problem biciklisti. Nego sto smo svi bahati, samo sada vise ljudi vozi bicikl pa to pocinje i vise da upada u oci jer naravno ima i bahatih biciklista. Nemamo kulturu generalno, pa i na bicklu ali i u autu, a i kada idemo peske.
Ja kazem da za srbina nije ni bicikl. Morate se menjati jer vasim ponasanjem, (ne)kulturom ste napravili pakao na zemlji. Svi su pobegli od vas. I zabraniti eskurzije po Srbiji jer deca MORAJU da vide ponasanje u normalnom svetu pa i u saobracaju. Uknuti versku nstavu a vratiti OTOsa pravilima saobracaja.
Ovakav sudar bicikilsta je dokaz potpunog odsustva biciklistikce kulture kod nas. Proveo sam nekoliko meseci u Utrehtu i nakon kazne od 300 evra sam naucio osnovno pravilo koje se ne postuje u Novom Sadu: biciklističke staze, osim ako nije drugačije označeno, su JEDNOSMERNE. To niko ne postoje. Na Bulevaru se biciklističke staze tretiraju kao da su dvosmerne i sa obe strane ulice, bicikli idu u oba smera. Nikad neću zaboraviti kad me je policajac u Utrehtu pitao: "Ako zaista nije problem da kod vas u Srbiji idete suprotnim smerom u biciklističkoj stazi, da li je OK da i na srpskim autoputevima idete u suprotnom smeru?"
Takođe, nije retko da se u biciklističkoj stazi pojavi motor od 1200 kubika i onda ležerno ide u suprotnom smeru, a svi ostali moraju da mu se sklanjaju na travu.
Recept za sprečavanje sudara u bickilističkoj traci je jednostavan:
1) naterati kaznama bicikliste da jednosmerne bickilističke trake zaista i koriste jednosmerno
2) zabraniti motore i trotinete koji idu 80 km/h da koriste biciklističke trake
3) naterati bicikliste da koriste signalizaciju (posebno noću)
Sve od 1 do 3 može se brzo resiti uz stvarno primenjenu kaznenu politiku. Kad se procuje da je za 10 dana 1200 ljudi kaznenjo sa npr. 3000 dinara za vožnju biciklističkom stazom u suprotnom smeru, ljudi će se dozvati pameti.
je obuzelo vozače bicikla ovih dana. valda posledica korone po mozak. Danju, a posebno noću, čak u grupama, špartaju po zelenim površinama, voze trotoarom velikom brzinom iako na metar dalje paralelno imaju uređenu biciklističku stazu. Često neosvetljeni samo preseku put pešaku ili se skoro očešu o čoveka koji se ne nada, i to u punoj brzini. Veća su opasnost od bilo kog učesnika u saobraćaju.
Od biciklista se ne moze ziveti, to bez ikakvih znakova prelazi sa pesackg na put, sa puta na trotoar, sa trotoara na bicikkisticku... ludilo mozga, treba kazne uvesti za mesavesne bicikliste kojih ima previse u NS.
Biciklisti su postali opasan PROBLEM na ulicama novog sada. Voze i po ULICI, koja je namenjena za automobile, voze i po pešačkoj stazi koja je namenjena za pešake.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Sudarili se biciklisti na Bulevaru oslobođenja
Autor: 021.rs
Novi Sad
•11.09.2020.
•10:11 > 10:15
Komentari 49
Marko
Mastodont
Još jednom, svakoj budali poput tebe koja ne vidi biciklistu koji se kreće brzinom od 15-20 km/h treba oduzeti dozvolu, jer ste nesposobni za vožnju. Neko možda iz drugih razloga, a ti očigledno usled staračke senilnosti - samo bi dementni penzoš u 2020. godini drečao o 'brzincima' kao da su svemirski brodovi. Otuda i to laprdanje o Rumenačkoj, očigledno ti je tvoja parcela tamo mnogo na pameti.
Nemanja
Ako ne kontaš, ja odoh kod sudije a ti u Rumenačku, žali se Njutnu zašto je to tako.
Mastodont
Dečko neuki, ako preko prelaza ide biciklistička staza, biciklisti je koriste da voze preko njega i ne postoji propis koji kaže suprotno. Ako TI nisi sposoban da vidiš biciklistu koji se kreće do 20 na sat, to je zato što nisi usporio na pešačkom, čime si već u prekršaju, ili nisi sposoban da uočiš biciklistu na vreme, što znači da nisi sposoban za vožnju. To je kraj diskusije, a ostatke su tvoje paćeničke priče o tome kako si jači za volanom koje se obično završe plakanjem iza rešetaka.
Nemanja
Ako želiš da učestvuješ u saobraćaju na putu, uslov mora da bude isti vozio poniku, skuter, auto ili SUV od dve i po tone. Postoje jasna saobraćajna pravila kako biciklista može da učestvuje u saobraćaju na putu. Provlačenje i prelazak malo na put, malo na stazu, malo na pešački ne spada u ta pravila. A ista se uče ulaskom u "krdo" vozača.
Plus, dokle god se držim Njutnovog zakona, šta god da mi se desi, iz toga ću izaći. Ti se drži ljudskih zakona kod sudije pa iz Rumenačke BB izaći nećeš.
Da se išta pitam, propisao bi maksimalni transmisioni odnos koji bicikl može da ima bez da se vozi bez dozvole. Kao što je nekad bilo kad sam bio klinac - "muški" i "ženski" bicikl, ponika i BMX. Hoćeš "brzinac", izvoli na polaganje kao za motor.
Bojan
A onda da kaznimo vozače automobila koji se "zaleću" na ljude koji prelaze ulicu izvan pešačkog prelaza?
Ili da bolesnici poput tebe nauče da se ponašaju u saobraćaju?
bogi
Kazniti bicikliste koji telefoniraju u toku vožnje. APSOLUTNO SE SLAZEM
Kazniti bicikliste koji se zaleću u pešake na biciklističkim stazama (uspori, zazvoni, vikni "Alooo!" ali ne zaleći se u čoveka). BICIKLISTI SE NE ZALECU VEC VOZE A PESACIMA JE KRETANJE STAZOM ZABRANJENO
Kazniti bicikliste koji ne koriste ruke da obaveste druge učesnike u sabraćaju o promeni pravca kretanja.APSOLUTNO SE SLAZEM
Kazniti bicikliste koji ne koriste osvetljenje prednje i zadnje.APSOLUTNO SE SLAZEM
Kazniti bicikliste... ima toga još...APSOLUTNO SE SLAZEM I SAM BI MNOGO TOGA DODAO
naprimer u Maksima Gorkog na pesakom prelazu balavac od 14 god vozi na jednom tocku po ugledu na motorase sa miseluka , slusalice u usima uobicajena stvar, "saputnik" na volanu! itd do sutra da nabrajam
Sale
Iako se najviše smatram biciklistom pošto mi je to jedino prevozno sredstvo kad sam u NS, komotno mogu da kažem da Novosađani nemaju ni zadovoljavajuću manuelnu spretnost za vožnju bicikla(kao da voze fotelju), a o pešacima ne mogu ni da razgovaram. To čas prelazi sa biciklističke staze na trotoar, pa se vraća, pa kontemplira, i biciklisti i pešaci. Automobili su meni ovde još i najmanji problem, mnogo pažljiviji i obazriviji od prethodne dve grupe, tu i tamo ulete i dižu ruku fazon nisu te videli, ne znam kako ja njih uvek vidim, logika pošto gledam, eventualno se parkiraju na biciklističku, al bože moj.
Milan NS
Kazniti bicikliste koji telefoniraju u toku vožnje.
Kazniti bicikliste koji se zaleću u pešake na biciklističkim stazama (uspori, zazvoni, vikni "Alooo!" ali ne zaleći se u čoveka).
Kazniti bicikliste koji ne koriste ruke da obaveste druge učesnike u sabraćaju o promeni pravca kretanja.
Kazniti bicikliste koji ne koriste osvetljenje prednje i zadnje.
Kazniti bicikliste... ima toga još...
Mastodont
Molim? šta ti ima uopšte da si usred prelaza pa da ti se neko 'zaleće s boka', ti si dečko dužan da staneš SVAKOM na pešačkom prelazu, pa makar i da je na štulama. Jasno je da imaš vozačku pukom greškom, ali isto tako je jasno i da to neće još dugo trajati - na sreću svih, a pogotovo tebe.
.
bogi
Limanka
ZA SVE OSTALE: Saobraćajna kultura nam je na 0! Nevezano za to da li ste pešak, biciklista, motociklista, vozač. Pogledajte samo kako retko ko (sem vozača automobila koji MORAJU) poštuju PRAVILO DESNE STRANE, nego pešaci preko pešačkog jure, sudaraju se sa onima iz suprotnog pravca (ne jednom sam imala situaciju da se doslovce sudare sa mnom koja UVEK IDEM DESNOM STRANOM), biciklisti jurcaju kao muve bez glave (takođe oni koji krše propise budu izuzetno agresivni), vozači su bezobrazni do KRAJNJIH granica. A ovi trotinetaši - e oni su tek posebna priča, pojave se niotkuda, bukvalno kao duh iz lampe i samo vam preseku put. Mislila sam da nemaju zvonce sve dok mi jedan momak, želeći da me obiđe na bici stazi, nije preventivno pozvonio.
Samo ozbiljno i kontinuirano kažnjavanje može dovesti do kakvog-takvog poboljšanja.
marko
D
Moj tata je uvek govorio: pamet u glavu.
I to je to.
Divljacima (a ima ih u svim grupama učesnika saobraćaja) uvek dodje kraj, kad tad, ovako ili obako.
муња
Ја као искусни планински бициклиста немам проблема са брзим реаговањем познавањем правила и посматрања саобраћаја око себе али молим све људе да носе кациге и да уче своју децу да их носе да не би после било нисмо знали.... Иначе ја са својим искуством и познавањем употребе екстремног облика бициклизма никада не остављам кацигу код куће и не размишљам 2 пута на потезе у саобраћају. ту где сам кренуо више не стајем. Држите очи отворене 1000%
MilaNS
Kada sidje sa bicikla i gura ga, pusticu ga. Kada se svesno zalece u mene, zakon fizike. Uglavnom mi dodje do vrata i shvati da em ce me udariti bocno, meni nece biti nista, em on kriv jer je udarac sa boka. Kad smo kod Zakona. I veruj mi, kao da u sekundi shvate sta ce se desiti.
Da se ja pitam uveo bih vam i registracije. Pa placajte te staze, kao sto mi vozaci placamo putarine, akcize, parkinge. Svakako vas je sve vise, veci zahtevi, pa budi ravnopravan sa vozacem automobila.
Vozač
Kad je neko kreten, retard i bahat, nije uopšte bitno šta vozi ili samo hoda.
80% biciklista ne zna osnovna pravila u saobraćaju, jer verovatno nemaju položeno za auto. Pa voze kako hoće i gde hoće.
Uvesti polaganje za bajs. Zatim kontrola i kazne i lupanje po džepu. Jedino rešenje.
Primer, mene umalo nije udarila neka gospoja na bajsu kad je htela da skrene, pa namotala bez najave bajs u levo, vozila levom stranom i mene ocesala i kaze "pa pomeri se".
O majku ti poljubim gde mi živimo.
Pmila ns
Komentator
Mastodont
Još gore, znači imamo krda koja su prošla 'kakvu takvu obuku' o saobraćaju, a zgražaju se što se biciklisti kreću ulicom (jer misle da je namenjena samo za automobile), ili što im zvone da se sklone sa staze, ili što koriste svoju prednost na prelazu. Neko je i takvim govedima dao vozačku. I još nešto - ko se u saobraćaju oslanja samo na Njutnove zakone, taj se brzo od toga odvikne kod sudije.
Nemanja
- "Krda za volanom" su prošla kakvu-takvu obuku o saobraćaju, velika većina biciklista nisu.
- automobil se vozi po putu, njime se (uglavnom) ne izvode nagla skretanja na trotoar, zelenu površinu, parking prostor, pa nazad na put, automobil ne može da se provuče između dve saobraćajne trake niti da sa puta malo skrene na pešački pa nazad. Biciklisti to rade stalno.
- namera vozača automobila je često predvidljiva i najavljena (žmigavci, štopaljke), šta će i kada će biciklista da uradi je samo njemu znano.
- automobili su daleko uočljiviji od bicikala (i motocikala).
- automobili, tj vozači istih retko kad gube kontrolu pravca jer ne održavaju ravnotežu u vožnji. Uslovni refleks je sprečavanje pada sa dvotočkaša, da li će se pritom izazvati teža nesreća je sekundarna stvar.
- i na kraju, malo Njutnovog zakona - fizika daje odgovor koji vozać će u neželjenom bliskom susretu bicikla i automobila da izvuče deblji kraj. Jedno je ne poštovati ljudske zakone, a savim drugo ne poštovati zakone fizike.
Pozz!
zox
Grad biciklova
"Potrebno je na svim pravcima izgraditi biciklističke staze, a uz bulevare je, pored ispravljanja džombi, potrebno i proširiti staze bar za 50%.."
I kada se sve to izgradi jel smes da se kladis da ce biciklisti opet divljati jer jednostavno takvi su.
fokan
https://www.paragraf.rs/100pitanja/prava_gradjana/obaveze-biciklista-u-saobracaju.html
Dragoljub
Nije ih nimalo briga ako pri tom neko nastrada.
Vecini takvih treba prepisati terapiju i obavezno lecenje.
To mislim najozbiljnije.
EU
Alex K
"Sve se slažem s tobom, proveo sam mnogo vremena u Holandiji i tačno razuem šta govoriš. Prvo treba da se srede sve staze i napravi još dosta novih staza kao i da bude postavljena jasna saobraćajna signalizacija ..."
A sta cemo sa kulturom ucesnika u saobracaju koja je u Holandiji svetlosnim godinama iznad nase?
g pen
dobrivoje
Pavle
Ja
Pavle
11.09.2020 • 11:14
Ekstremno su bezobrazni i vrlo agresivni ako neces da im se sklonis, cak i po cenu fizickog obracuna.."
Neko ih je ubedio da je bicilistička staza za njih, i da pešaci ne treba na njoj da se zadržavaju.
Ina
Ukletiholandjanin
Js
Mastodont
Bolt
Ima i pesaka koji iritiraju sa setnjom po biciklistickoj i prrelaskom bulevara, na svaka tri metra neko pretrcava!
O automobilima koji ne postuju pravila i znakove, od uslovno zelenog, stajanja u desnoj traci, voznja zaustavnom na mostu, moglo bi do sutra da se prica.
Tako da sve zajedno cini jedan opasan cirkus i mnogo psovanja, a svi podjednako krivi!
Telep
zongler
Robi
marko
niti neka materijalna šteta niti neke povrede u odnosu na ono što se dešava sa automobilima
Bojan
g pen
Alex K
Takođe, nije retko da se u biciklističkoj stazi pojavi motor od 1200 kubika i onda ležerno ide u suprotnom smeru, a svi ostali moraju da mu se sklanjaju na travu.
Recept za sprečavanje sudara u bickilističkoj traci je jednostavan:
1) naterati kaznama bicikliste da jednosmerne bickilističke trake zaista i koriste jednosmerno
2) zabraniti motore i trotinete koji idu 80 km/h da koriste biciklističke trake
3) naterati bicikliste da koriste signalizaciju (posebno noću)
Sve od 1 do 3 može se brzo resiti uz stvarno primenjenu kaznenu politiku. Kad se procuje da je za 10 dana 1200 ljudi kaznenjo sa npr. 3000 dinara za vožnju biciklističkom stazom u suprotnom smeru, ljudi će se dozvati pameti.
Svetlana
ozlojedjen
V
:/
Jezivi su...
Vlada
Istina
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H